De største marketing fejl vi bliver ved med at begå på Instagram
Jun 10, 2024Efter at have arbejdet med Instagram professionelt i 4 år, samt coachet utallige iværksættere med deres online marketing, er der virkelig misforståelser, som går igen og igen..."Klassikerne" hvis du vil.
Er du "skyldig" i nogen af dem? Det var jeg i hvert fald!
Lad os finde ud af det.
Vi undervurderer arbejdet og sværhedsgraden online.
Hvis jeg bare fik en 10'er, for alle dem der kom til mig og sagde, at de ønsker at lave et onlinekursus, for at skabe passivt salg.. Uden et publikum klar, strategi, marketing-viden eller noget som helst.
Jo - Det kan sagtens lade sig gøre! Men det kræver viden, som mange ofte ikke besidder på det stadie, hvor de for første gang får ideen om at skabe et onlinekursus.
Uden den rigtige hjælp, er det her onlinekursus fortabt.
Det samme med at sælge på Instagram. Vi bliver stiktossede og ængstelige, hvis vi ikke sælger 3 forløb på én dag, og derfor er der så mange, som giver op. Vi ser simpelthen ikke resultater hurtigt nok.
Jeg kan godt forstå det - For det KAN se rigtig nemt ud, når andre gør det (dem som har gjort det i mange år), men sandheden er, at onlinesalg er hårdt arbejde, og der er meget baggrundsarbejde bag, som man ikke ser.
Vi er alt for bange for at fejle, og tager alting for personligt.
"Købte ingen mit forløb? Det må være virkelig dårligt så. Jeg må nok hellere stoppe med at være selvstændig, for det er tydeligvis ikke for mig"
Igen, så styres så mange af os, af den her utålmodighed. Vi vil have det lykkes, og det skal være NU!
(Og helst ikke være så svært, at vi ikke skal anstrenges for meget)
Det fede ved, at være selvstændig er, at det er en slagmark for fejl. Det er bogstaveligt talt ved at handle, at der forekommer fejl. Og det at handle, er det vigtigste i din forretning!
Personligt har jeg da også returneret beløb, og fået dårlige kommentarer med på vejen - (Det er en fuldstændig uundgåelig ting - Lige meget hvem du er). Du lærer af det, justerer og kommer videre endnu stærkere!
Et vigtigt træk hos en succesfuld iværksætter er, at de ikke er bange for at fejle (tværtimod næsten), eller for at gøre sig selv til grin.
Vi søger konstant efter hurtige løsninger og "quick-fixes".
Mine bedst sælgende miniprodukter, er dem, hvor man skal gøre mindst muligt selv. Det vil sige "done-for-you-materiale", som "bare" skal justeres og personliggøres. Blandt andet, er min Fully Booked Bundle, som er proppet med skabeloner, salgsmanuskripter til stories og canva-skabeloner, solgt over hele 200 gange.
Det er bare et eksempel på, at vi har en tendens til at søge efter de nemmeste løsninger.
Og af samme grund, bliver indhold med "hacks" "tips og tricks" osv fuldstændig ædt op af likes og saves, fordi vi konstant søger efter genveje til vores mål - Igen - Det hele skal helst gå HURTIGT.
90% af alle dem, som lige nu fedter rundt med freebies og andet hurtigt og gratis materiale, vil 100% aldrig se succes af disse, men bruger stadig uhyggeligt mange timer på at absorbere indholdet.
Timer, som kunne blive brugt på ét forløb, eller ét kursus, som faktisk gjorde en kolossal forskel og skabte livsændrende resultater i deres forretning.
Og jo - Sidstnævnte er dyrere - Men det koster at udvikle sig, og kvalitet og pris går hånd i hånd. Det handler om at turde investere i sig selv.
Sandheden er, at der findes ikke quick-fixes.
Mine kursister i Online Business Akademiet og Instagram MasterClass siger det samme. At de ville ønske, at de havde hentet det tidligere, og ikke spildt tiden på materialer og metoder, som ikke rykkede deres forretning.
Vi er bange for at være originale.
Beige baggrunde. Kursivt skråskriftslignende skrifttyper. Jakkesæt. Høje hæle. Branding-billeder i bare tæer på raps-marker.
Vi bruger endda samme jargon, og gør brug af de samme trending lyde, blot justeret til at passe de enkelte nicheér. Det er der ikke noget galt i.
Men, du når 150% længere med dine egne ideer. Alt dét, som vi allerede har set, gider vi ikke bruge tid på at se igen.
Kom med en original ide, og bare vent og se - VI ELSKER DET! 💥