Guide: Forvandl dine Instagram Stories til samlebånds salg 👩‍🏭

Jul 01, 2024

Ca. 60-70% af mit salg kommer direkte fra mine Instagram stories. Det er bare THE PLACE for at sælge - Også for dig!

Udover din mailling-liste, så er det altså hér, at du finder dine aller mest dedikerede, loyale og interesserede leads.

Læs dette indlæg, og du vil have nogle værktøjer at eksperimentere med allerede i dag! (Hvem ved - Måske er der endda et salg til dig senere?)

 

Timing er alt

En ting skal lige slåes fast - Det handler ikke om at "bare" nævne din service meget meget mere på stories, eller smide dine links ind i hver story du ligger ud. 

De stories (med salg) som giver aller størst udbytte, er altså dem, som har haft aller størst opvarmning optil. Det vil altså sige, at hvis du "bare" laver en story, hvor du skriver, at du har en ledig plads i dit forløb, og de kan tilmelde sig gennem dit link, men du har ikke brugt stories i 3 måneder, og dine opslag handler om noget helt andet - Jamen, så kan du godt forvente, at de stories bliver ignoreret 100%.

Der er grundarbejde bag resultaterne af dine stories. Dine stories er faktisk bare afslutningen, på en proces du har skabt og fulgt. Derfor kan du ikke starte direkte her, og forvente resultater (medmindre du altså i forvejen har gjort lidt af grundarbejdet)

Dine stories og dine salgs-stories (Jeg deler det lige i kategorier, for at forklare bedst muligt) skal separeres.

Dine stories skal vise, at du er: En autoritet, en der kan skabe resultater (vis evt. testimonials), du er relaterbar, og at du er pålidelig (vis dig jævnligt! - ingen lange pauser fra platformen!).

Disse stories sælger også. Men du beder nødvendigvis ikke om salget. Det er indirekte reklamation.

Dine salgs-stories derimod: Det er her, hvor du aktivt beder om en et salg/en tilmelding/eller andet gennem en CTA (call to action). Det er her, at alle dine øvrige "almindelige" stories giver pote, for de har skabt gejsten hos dine følgere, og klargjort dem til at tage action - og nu giver du dem lige præcis den mulighed.

 

 

Derfor, hvis du uden grundarbejdet, smider stories ud med et link hvorpå, at de kan tilmelde sig, har du sat dig selv op til nul salg. (Og det er jo forståeligt, for hvem køber noget med det samme de får smidt det i hovedet? Og så af en person, som de ikke kender til - Jovist, det er muligt, men altså)

 

Undgå at lyde som en brugt bilsælger

"ja, den er skidegod den her, den vil du elske, og det er også et pissegodt tilbud du får altså, og kun til dig"

Nej tak. At du selv kalder det "et godt tilbud", "en kæmpe nyhed", "vanvittigt forløb" osv. har intet hold i sig. Vi er faktisk fuldstændige ligeglade med, hvad du vil kalde dit eget kursus (eller hvad du nu sælger).

Men, vi er vanvittige glade for at høre hvad kurset har gjort for andre. Og jo mere specifikt, jo bedre. At dit kursus har "ændret liv" eller "gjort annas liv lidt nemmere" er bare ikke nok.

Tænk udtalelser som "Med hjælpen fra XYZ, lykkedes det Anna, at tabe 13 kg på 2 måneder uden at gå på kompromis med XYZ"

Vær specifik! Så kan vi nemlig forestille os selv i netop den situation, og hvilken forskel den transformation ville gøre for vores eget liv - Og det er mere troværdigt.

 

Sådan får du kunder til at tage action NU (og ikke i morgen)

Vigtigt fordi...overspringshandlinger. Hvis de ikke tager action nu, så skal de lige hente Alberte fra vuggestuen, og så ringede Jytte lige, og så skulle man ordne aftensmaden, og vupti - så er der gået flere dage, og det hele er gået i glemmebogen igen. Og det er SÅ ærgerligt, når du ved, at de oprigtigt virkelig kunne få gavn af netop din ekspertise.

Derfor bør din afsluttende instagram story, altid have en form for urgency med sig (en form for hast/deadline), så det er fordelagtigt for din kunde, at handle med det samme.

Det kan evt. være:

- Rabatten slutter på fredag

- Hvis du tilmelder dig early-bird rabat, får du adgang 1 måned før alle andre

- Få XYZ med i købet, når du handler for 300 kr (i en tidsbegrænset periode)

 

 

Et andet "nudge" kan være scarcity (begrænsede mængder)

Dette kan f.eks være:

- Kun 4 pladser tilbage (Lad VÆRE med at lyv. Kun skriv dette, hvis du kun har 4 pladser tilbage, og ikke 25!!)

- De 10 første tilmeldinger får en gratis gave

 

 

Og så husk.... 

Det kan betale sig, at bruge 5 min ekstra på disse stories, og tænke dig grundigt om, hvad præcis dine kunder har brug for at høre. Alt lige fra hoften, er typisk noget skrammel!

 

 

LÆS OGSÅ

Måske er du interesseret i..